woensdag 26 maart 2014

Shirts 1.0 en 1.1

Schoonzusje heeft een bestelling bij mij geplaatst: kwijlslabjes, 2 shirtjes, 2 kortebroeken en een romper voor de neefjes. De stof heeft ze zelf uitgekozen. Het uitprobeersel van het kwijlslabje kon je hier zien. Van de restjes stof die ik over houd, ga ik nog meer slabjes maken.

Als eerste ben ik begon met een shirt 1.0 voor het grotere neefje. Voor hem was de donkere autostof geselecteerd. Een bestaand patroon voor een sweater (Knippie) heb ik verbouwd tot een raglan shirt met korte mouwen. Het naaien ging lekker en netjes, tot dat ik dacht dat ik twee losse naden (ipv tweelingnaald) naast elkaar kon stikken. Maar dat ging toch niet helemaal goed... recht naaien gaat de ene dag goed en de andere dag is het meer slalommen. Dit was dus een slalom-dag...
autostof: tricot, Schröder Rotterdam
zwarte stof: tricot, markt
Bordstof: Schröder

Stof genoeg over, dus heb ik maar een tweede poging gedaan, shirt 1.1. Deze keer met een knoopsluiting als halsafwerking. Deze soort halsafwerking was nieuw voor mij. De buitenkant is goed gelukt, maar de binnenkant kan nog een stuk beter, maar gelukkig ziet niemand die (behalve als je goed kijkt op de foto)! Deze keer heb ik de randen afgewerkt met een tweelingnaald en met een veel beter resultaat als shirt 1.0.


autostof: tricot, Schröder Rotterdam
Halsafwerking: ikea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten