dinsdag 8 april 2014

Slabjes fabriek

Het slabje die ik gegeven had als kraamkado, beviel een vriendin zo goed dat ze er nog meer wilde! Zo gezegd, zo gedaan.

Ze wilde er drie, maar ik had de slag te pakken dus heb ik er vijf gemaakt (dan heeft ze ook nog wat te kiezen). Bij het maken van elk slabje, kwam ik achter nieuwe handigheidjes en werd ik sneller en beter!
Follow on Bloglovin
 

Vriendin was blij met de slabjes en heeft er drie uitgekozen,
Het slabje met stipjes op de achterzijde (links op de foto) en het slabje met de blauwe badstof (gereserveerd) liggen nog te wachten op een nieuwe eigenaar. Wie wil deze voor een zacht prijsje overnemen?

Badstof: geknipt uit handdoeken
Stof: Pipoos, stoffenspektakel, Haagse markt
Biaisband: Haagse markt

3 opmerkingen:

  1. Wat werk je het biasband netjes af. Heb je tips of werkinstructies voor me?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!

      Ik naai het biaisband als volgt vast:
      1. Vouw het band dubbel en strijk het plat.
      2. Rijg het biasband aan de achterkant van de slab vast.
      3. Naai en band vast.
      4. Verwijder het rijgdraad.
      5. Vouw het band om de rand van de slab heen, op de vouwlijn die je bij stap 1 hebt gemaakt.
      6. Rijg het band weer netjes vast.
      7. Naai het band vast en haal het rijgdraad er weer uit.

      Succes!

      Verwijderen
  2. Zit aan de overgang van badstof ook bias?

    BeantwoordenVerwijderen