maandag 8 september 2014

Fishing for the right size

Om de kledingkast van de kleine uk goed te vullen, heb ik een set gemaakt van een shirtje met lange mouwen met een leuk vissen printje met een relaxt broekje er bij. Het was de bedoeling dat het beide kledingstukken maat 56 zou hebben.

Het patroon van het broekje heb ik zelf getekend, aan de hand van een bestaand broekje. Op een paar schoonheidsfoutje na, is hij wel goede gelukt. Maar het shirtje... Voor het shirtje heb ik een Knippie patroon gebruikt, volgens het patroon maat 56. Nadat ik het gemaakt had, vond ik het toch wel een beetje groot ogen.... Voor de zekerheid heb ik nog gecontroleerd of ik wel echt de juiste maat van het patroonblad had overgenomen. Het shirtje lijkt meer op maat 68 dan 56. Dus heb ik maar een nieuw shirtje gemaakt, op basis van een bestaand shirt maat 56. En die is wel gelukt! Ik blijf het vreemd vinden dat de Knippie patronen zo groot uit vallen.




Yeah the right size!




Pattern shirt: Knippie/ made by myself
Pattern pants: made by myself
Fabrics: PW Hoofs, Den Bosch

1 opmerking: